Berpantang Secara Sihat, Semulajadi Dan Bertenaga Walau Selepas Pembedahan

by - Wednesday, December 23, 2015

Berpantang Secara Sihat, Semulajadi Dan Bertenaga Walau Selepas Pembedahan


Testimoni dari Pn. Jue
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hai, assalamualaikum mommies…..

Alhamdulilah, hari ni baby Shahizy dah berusia 23 hari dan saya pula dah masuk hari ke-16 berpantang di rumah selepas keluar dari wad (seminggu sebelum tu saya di wad termasuk 5 hari di wad NICU ).

Jika dahulu, kelima-lima anak sebelum ini saya berpantang secara tradisonal iaitu saya amal jamu dan herba.

Jamu yang saya amalkan waktu itu ialah Jamu Selapan dan meminum herba seperti air kunyit yang dibuat sendiri oleh mak saya. Selain itu, saya amalkan juga mandi herba, bertangas dan berurut.

Tapi, berbeza kali ini saya berpantang secara moden tanpa jamu mahupun herba. 

Alang-alang dah consumed Shaklee sebelum ni, so saya teruskan juga berpantang dengan Shaklee. 

Tambahan, baby saya jaundis dan G6PD Deficiency dan saya pula bersalin secara czer, jadi saya hanya amalkan pengambilan suplemen Set Berpant ang Shaklee khusus untuk czer. (Bagi yang bersalin normal pun boleh consumed set ini.)

Ok, Set Berpantang Czer terdiri daripada ESP Powder, Zinc Complex, Vita-Lea Iron Formula, Vita-C Plus SR, B-Complex dan Ostematrix.


Mommies jangan risau, set ini boleh mommies consumed lebih-lebih lagi jika baby mommies ada jaundis dan G6PD. Hanya perlu elakkan jenis-jenis makanan tertentu terutama jika bayi mommies fully BF.

Kelebihan dan manfaat set ini :



ESP Powder – Sumber pemberi tenaga, mempercepatkan & memudarkan parut czer, memulihara luka dalaman dan memekatkan airsusu/boost airsusu.


*Saya mula minum ESP pada hari ke-10 berpantang. Oleh sebab saya tak boleh ambil sebarang herba atau alfalfa complex untuk boost airsusu, jadi saya hanya minum ESP untuk boost airsusu.

Tetapi, ada pendapat mengatakan, mommies yg ada bayi G6PD tak boleh/digalakkan minum ESP. 

Semasa saya dan bayi saya ditahan dalam wad sebab G6PD Deficiency, saya ada bertanyakan kepada doktor. Apa yang doktor jelaskan kepada saya ialah, setakat ini belum ada bukti yang menyatakan soya (ESP) menyebabkan bayi G6PD terjejas kesihatannya. 

Oleh itu, saya tawakal dan sentiasa berdoa kepada Allah SWT dengan niat supaya airsusu saya cukup untuk bayi saya. Alhamdulillah, setakat ni bayi ok saja..hehe

*Kandungan 1 tong ESP 850gm serbuk /  untuk  sebulan lebih pengambilan.


Zinc Complex 


~Mempercepatkan luka czer sembuh/kering luar dan dalaman.

Alhamdulillah, luka jahitan czer cepat kering dan bercantum. Nurse pun cakap jahitan czer saya cantik jer dan cepat kering.

*Kandungan 120 bji / 4 bulan pengambilan.


Vita-Lea Iron Formula


~Untuk tenaga biasalah selepas bersalin kita mesti rasa letih badan, kan. Selain itu, ianya adalah multivitamin/multimineral dan mencegah anemia.

*Kandungan 120 biji / 4 bulan pengambilan.




Vita-C Plus SR 


~Vitamin C sangat penting. Saya consumed dari sebelum preggy lagi dan kesannya alhamdulillah saya jarang dihinggapi selsema atau batuk. Masakini saya suda di hari ke-14 pantang dan alhamdulillah saya tak alami selsema atau batuk.

*Kandungan 180 biji / 4- 6 bulan pengambilan.


B-Complex 


~Ini juga vitamin penting dalam membantu melegakan saraf untuk mencegah stress, sakit kepala atau migrain.

*Kandungan 120 biji / 4 bulan pengambilan.


Ostematrix 


~Kalsium juga penting untuk tubuh. Ostematrix membantu mengelakkan sembelit semasa berpantang, mengelak masalah cramp kaki  dan sakit belakang. Ia juga mencegah daripada sakit kepala atau migrain.

*Kandungan 120 bji / 1 bulan pengambilan.

Jomm tengok testimoni- testimoni mommies2 yang berpantang dengan set pantang Shaklee ni….









Testimoni saya sendiri :



Alhamdulillah, pengalaman berpantang dengan Set Berpantang Shaklee adalah saya tak alami batuk atau selsema. Yang best, saya tak merasa sebarang tekanan atau stress walaupun kurang tidur. Sembelit pun tiada malah saya boleh bangun tengahmalam bila baby menangis nak menyusu. Walaupun saya czer, tapi saya masih boleh urus rumahtangga dan urus anak-anak bersekolah.

Dear mommies, jika tak suka nak telan jamu atau herba, boleh cuba dan rasai pengalaman berpantang dengan set Berpantang Shaklee ini ok. Lagi bagus  dan disarankan sangat-sangat jika mommies juga sebelum tu consumed set Hamil Shaklee ya.

Jika ada sebarang pertanyaan mengenai produk boleh terus hubungi sha ye..

Psst- bulan dec ni masih ada promosi SET BERPANTANG TAU..hihi rugi x grab sekarang..nak tau lebih lanjut mengenai SET BERPANTANG YG SUPER DUPER BEST & JIMAT NI KLIK SINI.



 Jika anda berada dalam JOHOR BAHRU ,PENGHANTARAN ADALAH PERCUMA 😊😊




Fb: Sha Darwisyah
Page : TIPS IBU MENGANDUNG & BERPANTANG


         SHA DARWISYAH
 TEL/WHATSAPP: 011-217 66769
Shaklee Independent Distributor ID 1168055
EMAIL : shadarwisyah@gmail.com

You May Also Like

0 ulasan

Instagram